Enciclopedia dei poeti italiani contemporanei
Author :
Publisher :
Page : 268 pages
File Size : 49,14 MB
Release : 2015
Category : Poetry
ISBN : 9788859125686
Author :
Publisher :
Page : 268 pages
File Size : 49,14 MB
Release : 2015
Category : Poetry
ISBN : 9788859125686
Author :
Publisher :
Page : 0 pages
File Size : 22,7 MB
Release : 2024
Category : Poetry
ISBN : 9788859193340
Author : Gennaro Buonanno
Publisher : Aletti Editore
Page : 93 pages
File Size : 27,85 MB
Release : 2024-02-29
Category : Poetry
ISBN : 8859190991
Sono nato e vissuto a Napoli fino ai trent’anni, per trasferirmi successivamente in Liguria negli anni Ottanta per motivi di lavoro. Sono sposato con Maria con cui condivido giorno dopo giorno “l’emozione unica e irripetibile”, donata dai nostri quattro figli. Sono in pensione e da appena due anni mi sono lanciato nell’appassionante avventura dello “scrivere”, prediligendo la poesia. Forse non a caso è sorta irrefrenabile, l’esigenza piacevole di affidarmi a questo strumento immortale di comunicazione. Come per tutte le forme di espressione, anche la poesia cerca sempre il meglio dagli autori, individuando nella sincerità, nella naturalezza, nella libertà, elementi indispensabili e di arricchimento. Con umiltà ci sto provando. Essere stato selezionato in diversi Concorsi letterari rappresenta una enorme soddisfazione e nel contempo uno sprone per continuare. I was born in Naples where I lived until the age of 30. Then, I moved to Liguria region back in the Eighties to find a job. I am married to Maria. We share several passions, the first of which is the one for our four children. We conceive of them as unique creatures and our joy is unspeakable. I am retired and I started my adventure as a writer, mainly as a poet, only two years ago. It did not come unexpected, since I felt like a need to rely on something endless and eternal as only poetry can be. Like other forms of communication, poetry seeks to take out the best of each author and of his best qualities: frankness, loyalty, unaffectedness, freedom of thought. All such qualities are fundamental sources of growth both as a person and as a writer. My driving force is humility, which I take with me in all I witness to as a writer. I am very proud of having being selected among the best authors in a wide array of literary contests. It is not only a great pleasure, but also a spur to continue and to improve myself.
Author : Francesco Sanvitale
Publisher : Ashgate Publishing, Ltd.
Page : 424 pages
File Size : 38,64 MB
Release : 2004
Category : Biography & Autobiography
ISBN :
Born in Ortona in 1846, Francesco Paolo Tosti attended the Conservatory at Naples when he was twelve, and went on to become a gifted violinist and teacher as well as achieving fame as a singer and composer. He lived in Rome (1870-1875) as teacher to Princess Margerita of Savoy before moving to London in 1875 where he was singing master to the children of Queen Victoria. Tosti composed and performed throughout this time. He became closely involved with the Ricordi publishing house, who put out all of Tosti's chamber art songs except for a few released by Chappel and Enoch in England, all of which were extremely successful. In all, some 400 works by Tosti were circulated throughout his life and his popularity continued after his death.
Author : FRANCESCO. PREDARI
Publisher :
Page : 1518 pages
File Size : 21,50 MB
Release : 1861
Category :
ISBN :
Author : ANTOLOGIA AUTORI VARI
Publisher : Aletti Editore
Page : 264 pages
File Size : 43,70 MB
Release : 2017-03-27
Category : Poetry
ISBN : 8859140684
“È un tomo con una differente finalità, rispetto ad esempio alle antologie poetiche che raccolgono testi di autori vari, perché è teso a investigare l’unicità e la sensibilità degli autori presenti, unendo ai versi - che testimoniano la peculiarità artistica con le preferenze in fatto di tematiche e stili – i particolari del loro vissuto e i dettagli biografici, per una panoramica più completa al fine di raccontare meglio la complessa condizione della poesia di oggi. Se da una parte è indubbio che la poesia abbia trovato ampia accoglienza in una collettività che affida ai versi il proprio contributo nella descrizione della realtà, come è confermato dalla consistente produzione editoriale di questi anni, dall’altra parte si è fatta strada la necessità di sapere un po’ di più di questa umanità dai contorni spesso sfuggenti. All’interno di essa, è rinvenibile una pluralità di sfaccettature, che tutte insieme contribuiscono a dar forma alla stimolante babilonia di linguaggi, che si rifanno ad altrettante tradizioni culturali e ai nuovi codici della nostra contemporaneità, contrassegnata dall’avvento della cultura di massa e della comunicazione digitale”.
Author : Emilio Cecchi
Publisher :
Page : 1044 pages
File Size : 33,13 MB
Release : 1965
Category : Italian literature
ISBN :
Author : University of Toronto. Library
Publisher :
Page : 78 pages
File Size : 28,48 MB
Release : 1979
Category : Bibliography Bibliography Italian philology Catalogs
ISBN :
Author :
Publisher :
Page : 362 pages
File Size : 42,26 MB
Release : 1914
Category : Philology, Modern
ISBN :
Author : Kristen Lippincott
Publisher : Springer Nature
Page : 297 pages
File Size : 28,33 MB
Release :
Category :
ISBN : 3031567862